Investerer 400 000 i nytt utstyr til multimediashowet

Investerer 400 000 i nytt utstyr til multimediashowet

Galleri Lofotens Hus har investert nærmere 400 000 i nytt utstyr til multimediashowet.

"Vi har tatt i bruk helt nytt utstyr som gir kundene en enda bedre opplevelse når de blir med på en reise i Lofoten gjennom alle årstidene", sier eier av Galleri Lofotens Hus, Frank A. Jenssen. Han er skaperen bak showet som uten tvil har vært et av Galleri Lofotens Hus største trekkplaster.

I 25 år har Galleri Lofotens Hus hatt besøk av bl.a. Hurtigruten, som hver kveld i turistsesongen har med seg opptil åtte busser med gjester som kommer for å se utstillingen og multimediashowet. Jenssen forteller at besøkende har overveldende positive tilbakemeldinger å komme med etter å ha sett det nye showet og vi har forlengst mistet tellingen på antall besøkende som har kommet ut med tårevåte øyne. Så det er ingen tvil om at showet er godt likt og at mange kommer tilbake for å se det om og om igjen. Investeringen i nytt utstyr har derfor vært viktig å få på plass, slik at vi kan levere enda bedre kvalitet og gi seerne en enda bedre opplevelse.  

Multimedieshowet er av enkelte omtalt som et mesterverk av Jenssen, som på en imponerende måte gjennom fotografier har klart å fange naturfølelse, hverdagsliv og naturens voldsomme krefter i løpet av de nitten minuttene showet varer. Ved bruk av naturlyd og stemningsfull musikk får man oppleve Lofoten på sitt vakreste og råeste, både gjennom midnattssol, nordlys og vinterstormer, lofotfisket og natur på sitt mest spennende.

Showet har, som et ledd i promotering av Lofoten, vært vist i en rekke europeiske byer som Sverige, Barcelona, Sevilla, Paris, Madrid, Valencia og under verdensutstillingen i Lisboa. Rundt to millioner mennesker har opp gjennom årene sett multimedieshowet i Galleri Lofotens Hus i Henningsvær.

Nå er boka "Mitt Lofoten" lansert
Gunnar Berg